Образование
Як поступити в 10 вузів США і вчитися в Гарварді на одному курсі з дочкою Обами: історія Георгія Солодко
2017-й рік став для студента київського Фінансово-правового ліцею Георгія Солодко знаковим: хлопець вступив відразу в 10 вузів США. Досягти такого успіху і показати результати краще, ніж 99% американських абітурієнтів, Георгію допомогла не тільки хороша успішність, а й активна життєва позиція в тандемі з чітко виробленою стратегією. Вибираючи між декількома топовими заокеанськими університетами, хлопець вирішив вчитися в одному з вузів Ліги плюща — Гарварді. Солодко — єдиний українець на всьому курсі бакалаврату університету, а студентську лаву ділить з дочкою екс-президента США Малією Обамою.
Ще в шкільному віці Георгій твердо вирішив, що хоче вчитися за кордоном. Хлопець займався волонтерськими проектами, позашкільною діяльністю, показував відмінні результати в навчанні і був упевнений, що немає нічого неможливого, і Америка не так далека, як здається на перший погляд. Старання себе виправдали — навесні минулого року Солодко отримав пропозиції відразу від 10 американських вузів і став рекорсдсменом вступної кампанії в США. Гарвард, Стенфорд, Дартмут, Північно-Східний, Колумбійський, Колгейтскій, Бостонський університети, університети Вандербільта і Тафтса, а також коледж Вассара — всі ці навчальні заклади хотіли бачити українця в числі своїх студентів. Георгій вибрав Гарвард і отримав грант від університету в розмірі $ 300 тис. Ця сума покриє витрати на всі чотири роки навчання, житло та харчування.
У вересні 2017 го у юного киянина почалася повноцінна заокеанська студентське життя — з нічними відвідинами бібліотек, вечірками і божевільним графіком життя. Proman Ukraine зв’язався з Георгієм і дізнався, що потрібно зробити, щоб вступити в топові американські університети і як полегшити цей шлях. Георгій розповів про тонкощі аплікаційного процесу, життя і навчання в США, а також розвіяв міфи щодо недоступності американської освіти. Але про все по порядку.
ЧОМУ АМЕРИКА?
Будучи учнем сьомого класу, до мене прийшло розуміння, що хочеться побачити світ, освоїти нові культури, вивчити нові мови, здобути освіту за кордоном і пожити в іншій країні. Спочатку замислювався про Англію. Мені імпонує стиль і формат навчання в цій країні. Але незабаром зрозумів, що вступити в англійський вуз проблематично — потрібно закінчувати спеціальні курси і здавати іспити не дистанційно, а тільки в англійських школах.
Тоді почав замислюватися про США, досліджувати всю необхідну інформацію. Перше, що кинулося в очі, — це ціни на навчання: найдешевше освіту в Штатах обходиться студенту та його сім’ї мінімум в S40 тис на рік. Сума, безумовно, значна. Але після знайомства з центром EducationUSA я зрозумів, що навчання в Америці набагато доступніше, ніж це здається на перший погляд. У цьому центрі надають всю необхідну інформацію щодо навчання в Штатах, розповідають про тонкощі аплікаційного процесу і про те, як іноземці можуть отримати гранти на навчання.
НЕОБХІДНИЙ БАЗИС
Перше, що потрібно для вступу в топові американські вузи, — це високий середній бал абітурієнта. Він повинен бути не нижче 11,7-11,8 балів за 12-бальною шкалою. Багато хто вважає, що оцінки — це не важливо, що вони не відображають реальний рівень знань і за великим рахунком нічого не значать. Але це не так. Із середнім балом в 6,0 вам не стати студентом Гарварда.
Крім гарної успішності, потрібно мати в своєму активі заняття позашкільною діяльністю. Можна бути волонтером, брати участь в клубі дебатів або, наприклад, клубі іноземних мов. Якщо таких клубів на базі школи немає, їх можна з легкістю створити.
Крім того, необхідно надати академічні рекомендації від вчителів, в яких вони розповідають про успіхи свого підопічного, його захоплення, життєвої позиції, успішності, доброзичливості, лідерські якості. Причому сухої теорії буде мало: розкривати особистість учня потрібно на конкретних прикладах.
АЛГОРИТМ НАДХОДЖЕННЯ: ЩО РОБИТИ І СКІЛЬКИ ЦЕ КОШТУЄ?
Після того, як абітурієнт обзавівся рекомендаційними листами, йому потрібно переходити на наступний щабель вступної кампанії. Це здача SAT — головного іспиту, який є обов’язковим для кожного абітурієнта, хто вступає до ВНЗ США. Даний іспит комплексний: він містить різнопланові завдання — від читання англійською мовою до завдань з математики та написання есе. Чим вище бал, отриманий за цей іспит, тим, відповідно, більше шансів на вступ.
Крім того, всі абітурієнти здають тести SAT Subject. Ці тести — своєрідне доповнення до головного іспиту, але містять завдання тільки з одного певного предмета. Своєрідний прототип нашого ЗНО (Зовнішнє незалежне оцінювання, — Прим. Авт.).
Іноземці додатково здають TOEFL — тест на підтвердження знання англійської мови, результати якого самостійно відправляють в обрані американські вузи.
Як тести, так і іспит можна здати в Києві. В українській столиці є кілька локацій, які дозволяють це зробити. Така можливість є також у Харкові та Львові.
Складання іспиту обходиться абітурієнту і його сім’ї близько ста доларів. Крім того, необхідно платити за відправку своїх результатів в університети. Кожна така відправка коштує близько 15-20 доларів.
Дану задачу може істотно полегшити спеціальна платформа College Board — це портал, на якому реєструється абітурієнт, щоб записатися на здачу SAT і відправити необхідні фінансові документи з результатами іспиту в університет.
ПРО аплікаційну ПІДГОТОВКУ ТА складності
Вся процедура вступної кампанії — починаючи з підготовки і закінчуючи здачею іспиту і тестів — зайняла близько року. Близько трьох місяців я готувалася до тестів. Вони досить складні, особливо для тих абітурієнтів, які не є носіями мови.
Особливістю вступу до американських вузів є необхідність написання вступного есе. Тут на допомогу абітурієнтам прийде спеціальний сайт Common Application. Це головна веб-сторінка, на якій кожен аплікант повинен створити обліковий запис, заповнити необхідні форми і, власне, написати есе. З огляду на, що теми творів для кожного вузу різні, тимчасові витрати на написання есе були значними.
Але найскладнішим в аплікаційній кампанії виявився пошук балансу між основним навчанням, підготовкою до вступних іспитів та особистим життям. Коли все — шкільна робота з її тестами, контрольними і майбутнім ЗНО, вступна підготовка — йдуть паралельно, дуже складно не зійти з розуму. Багато ламаються на цьому шляху, не можуть правильно спланувати час, витримати психологічне навантаження і втому.
«Я подавав документи в 20 американських вузів, отримав пропозицію від 10 з них. Довго вибирав між Стенфордом і Гарвардом»
ПРО ВИБІР ВУЗУ
Я подавав документи в 20 американських вузів, отримав пропозицію від 10 з них. Довго вибирав між Стенфордом і Гарвардом, враховував навіть особливості погодних умов в Каліфорнії і штаті Массачусетс.
Заглибившись в деталі, я зрозумів, що Стенфорд — це університет здебільшого для майбутніх інженерів, техніків, фізиків. У свою чергу, Гарвард «сильний» в економічних спеціальностях. Крім того, цей вуз складається в Лізі Плюща (Асоціація восьми найстаріших університетів Америки, — Прим. Авт.), Стиль і підхід до утворення якої мені завжди імпонував.
Студенти університетів Ліги Плюща, крім загального освітнього процесу, отримують ряд додаткових бонусів — це і знайомства зі студентами інших престижних вузів Ліги, і відвідування різноманітних конференцій, форумів, семінарів.
Читайте по темі:
«Глухий людина може все»: як нечуючих 19-річний хлопець з Києва підкорює модельний бізнес
Про ФІНАНСАХ І НАЯВНОМУ ОСВІТИ
Отриманий грант від Гарвардського університету покриває витрати на 4 роки навчання, житло та харчування. Підручники я купую самостійно. Покупку авіаквитків і витрати на участь в конференціях, теж оплачую сам.
Щорічно студент і його сім’я повинні заповнювати певні фінансові форми. У цих документах вказується, скільки коштів сім’я витрачає на харчування та одяг, яка частина доходів іде на оплату податків та інше. Крім того, проводиться своєрідний фінансовий моніторинг в динаміці: університет дивиться, в який бік за рік змінився дохід сім’ї. Якщо він істотно виріс і сім’я може покривати частину витрат на освіту самостійно, університет може «урізати» розмір фінансування.
«Будь-який випускник з української глибинки, якщо він показує хорошу успішність, наполегливий і має активну життєву позицію, може поповнити ряди студентів того ж Гарварду або Єльського університет»
Зміна фінансових умов можливо і в зворотний бік: на сайті College Board кожен абітурієнт, який потребує фінансової допомоги від вузу, може заповнити профіль CSS Profile і відправити цю інформацію в університет.
Зв’язки між фінансовим становищем сім’ї абітурієнта і його можливістю стати студентом топового американського вузу немає. У всякому разі, це стосується Гарвардського і ще кількох відомих університетів США.
Будь-випускник з української глибинки, якщо він показує хорошу успішність, наполегливий і має активну життєву позицію, може поповнити ряди студентів того ж Гарварду або Єльського університету. Ці вузи покривають 100% витрат на навчання, але тільки в разі, якщо річний дохід сім’ї абітурієнта становить менш $ 65 тис.об УСПІХ, СТРАТЕГІЇ І синдромі ВІДМІННИКА
За моїми спостереженнями, багато відмінники дуже переживають через оцінки, в наслідок чого втрачають зв’язок з реальністю. Оцінки — це важливо, але найголовніше — це засвоїти матеріал. Не потрібно боятися проявити себе, свої лідерські якості, ділитися власною думкою з оточуючими, відстоювати свою позицію. Тоді «синдром відмінника» буде спрямований в правильне русло, а не на те, щоб вивчити все на світі і стати в кінцевому підсумку хорошим виконавцем. «Виконавців» в університети Ліги Плюща не беруть.
«Думаю, що кожен український абітурієнт апріорі має родзинку, і полягає вона в тому, що він — українець»
Досягти успіху і вступити відразу в кілька топових американських вузів мені допомогло структурування процесу надходження. Спілкуючись з багатьма хлопцями, бачу, що у них в голові присутня хаос, а чітка схема дій та розподілу власного часу — відсутній. Вся інформація повинна бути систематизована, кожна дія у вступній кампанії — продумано наперед.
Думаю, що кожен український абітурієнт апріорі має родзинку, і полягає вона в тому, що він — українець. Топовим американським університетам важливо мати серед студентів інтернаціональне співтовариство, і чим більше представників різних країн навчається у вузі — тим для нього краще.
ЖИТТЯ І РОБОТА В США
Всі студенти живуть в гуртожитках, які у американців називаються кампусами. Перед тим, як студент заселяється в кампус, він повинен заповнити певну форму і вказати, наскільки він акуратний в побуті, яку музику любить, ніж за краще займатися у вільний від навчання час. Це робиться для того, щоб студент отримав відповідних його інтересам сусідів.
«В цілому життя в США можна описати одним словом -« швидко ». Всі спізнюються, кудись біжать, п’ють каву, у всіх божевільний ритм життя, але при цьому все оптимістичні і щасливі»
У кампусах студенти, як правило, живуть вчотирьох. При цьому трьох людей підбирають відповідно до їх побутовими звичками і життєвими інтересами, а четвертого поміщають в цю «середу», щоб подивитися, чи здатний він адаптуватися в стресових ситуаціях. Такий підхід, на мою думку, дуже цікавий і корисний, він робить студентів розумнішими, виробляє у них стійкість.
До речі, проживання в кампусі — обов’язкова вимога для всіх, навіть для самих багатих і впливових людей. Наприклад, моя однокурсниця Малія Обама (дочка екс-президента США, — Прим. Авт.) Теж живе в кампусі.
Взагалі в Гарварді надзвичайно цікаво жити: тут можна зустріти будь-якого відомого людини — від Берні Сандерса до Ріанни.
В цілому життя в США можна описати одним словом — «швидко». Всі спізнюються, кудись біжать, п’ють каву, у всіх божевільний ритм життя, але при цьому все оптимістичні і щасливі.
Законодавство США дозволяє поєднувати навчальний процес і роботу. Але тижневе кількість робочих годин іноземних студентів строго лімітований. Під час першого навчального семестру я не працював, але з наступного планую почати. Буду працювати в якості помічника професора по дослідженню і отримувати за це близько 12-15 доларів за годину.
«У Гарварді надзвичайно цікаво жити: тут можна зустріти будь-якого відомого людини — від Берні Сандерса до Ріанни»
РАДОСТІ СТУДЕНТСТВА
Позашкільні університетські організації і клуби — невід’ємна частина студентського життя. У лютому, наприклад, буде Венеціанський бал. Цей захід організовиваетарвардскій університет, щоб студенти, крім навчального процесу, мали можливість насолоджуватися життям.
Класичні американські вечірки теж мають місце бути. Здебільшого це відбувається у вихідні дні і за умови, що майбутня навчальна тиждень не буде завантаженою. Студенти, як правило, збираються в кімнатах гуртожитків для першокурсників або старшокурсників.
ТОНКОЩІ ОСВІТНЬОГО «МЕНТАЛІТЕТУ» У США
Освітня система в Гарварді побудована таким чином, що на все є лише один шанс. Немає ніяких перездач і жоден викладач не повірить, що ви не виконали завдання, тому що ваша собака з’їв підручник.
Потурання можливі лише у виняткових випадках, коли студент, наприклад, мав проблеми зі здоров’ям.
Велика частина відповідальності за отримання знань віддана на відкуп студентам: 80% всього матеріалу відведено на самостійну підготовку і лише 20% — на відвідування лекцій і класів.
«Все курсові роботи студенти пишуть самі. За плагіат можуть відсторонити від навчання або взагалі виключити з університету. Грубо кажучи, для написання реферату на 10 сторінок потрібно вивчити 28 книг »
Всі курсові роботи студенти пишуть самі. За плагіат можуть відсторонити від навчання або взагалі виключити з університету. Грубо кажучи, для написання реферату на 10 сторінок потрібно вивчити 28 книг. Просте натиснення кнопок на клавіатурі «копіювати — вставити», як часто роблять українські студенти, не пройде.
З огляду на такий підхід, одним з найпопулярніших місць в нашому містечку є студентська бібліотека. Одного разу я зайшов до бібліотеки в 4 ранку (через різницю в часі між Києвом і Кембриджем спочатку було непросто вибудувати режим дня і налагодити сон) і побачив, що вільних місць немає. Це мене дуже здивувало. Але пізніше я зрозумів, що явище, коли вночі в студентській бібліотеці яблуку ніде впасти, — цілком нормальне.
Про МІНУСИ УКРАЇНСЬКОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ
Вважаю, що в початковій і середній школі повинна бути певна обов’язкова освітня програма. Але в старших класах учням слід надати свободу вибору. Адже багато хто з них вже знають, чим хочуть займатися далі.
Що ж відбувається натомість? Діти вчать все, а в результаті не знають нічого. Це не той стиль і формат освіти, до якого слід прагнути. Це шлях в нікуди. Оскільки в учнів відсутня мотивація відвідувати нецікаві для них заняття.
Крім того, потрібно позбавлятися від менталітету списування. Такі слова як «шпори» і «скачати» повинні йти з наших думок і лексикону.
Про ПОВЕРНЕННЯ В УКРАЇНУ, ЦІЛІ ТА амбіції
Початковий досвід роботи, звичайно ж, хотілося б отримати в США. Інакше в чому сенс здобувати освіту в Америці, а потім повертатися в Україну — країну, де все працює «не так, як у людей»? Я б хотів подивитися, як працюють компанії, які досягли успіху на своєму ринку.
З огляду на, що багато американських компаній мають філії в Україні, не виключено, що я повернуся в країну і буду працювати в одному з них.
Крім того, мене звуть назад певні волонтерські плани. По поверненню в Україну я б хотів допомагати дітям-сиротам. Вважаю, що умови, в яких живуть такі діти, нелюдяність.
Якщо говорити про довгострокові перспективи, то хотілося б керувати своєю компанією. Але швидкість життя і змін в США настільки висока, що зараз складно говорити, чим займатимуся через 5-7 або 10 років.
ПОРАДИ АБІТУРІЄНТАМ ВІД ГЕОРГІЯ СОЛОДКО
Дізнатися, що я є єдиним українцем на всьому курсі бакалаврату в Гарварді, було сумно і прикро. Мені б хотілося, щоб більша кількість українців відкривало для себе нові країни і нові горизонти, а потім поверталося в країну і працювало над її розвитком. Щоб Україна була прикладом, а не антиприкладом для інших держав. «У своїх цілях слід завжди бути максималістом, але ніколи не втрачати зв’язок з реальністю«
Майбутнім абітурієнтам я б порадив, по-перше, почати весь процес з відвідування офісу EducationUSA. По-друге, вивчити необхідну інформацію на офіційних англомовних ресурсах. По-третє, створити обліковий запис на сайті Common Application, вибрати кілька університетів, дізнатися, який тип есе потрібно написати під час вступу. По-четверте, вибудувати своєрідний особистий графік, щоб не довелося потім все робити в останній момент.
Аплікантам з України ні в якому разі не потрібно: боятися пробувати свої сили і слухати людей, які не вірять в успіх і кажуть, що нічого не вийде. У своїх цілях слід завжди бути максималістом, але ніколи не втрачати зв’язок з реальністю. Багато хто думає, що Америка — це нереально … Але вона не така далека, як здається на перший погляд!
Лайфстайл
Учимся мыслить как Леонардо да Винчи и Аристотель: как «хакнуть» современный мир
Возможно, самые большие вклады в науку внесли полиматы – ученые эпохи Возрождения, чьи интеллектуальные способности, интересы и деятельность не ограничивались одной областью знаний и единственной областью их применения, и которые добивались ощутимых практических результатов во всех направлениях.
Аристотель оставил после себя около полдюжины отличных трудов по философии. Галилей был выдающимся физиком и инженером, став основоположником научной революции. Леонардо да Винчи, вполне вероятно, стал бы более известен как изобретатель, нежели художник, если бы его записные книжки были опубликованы ранее.
Даже в последние 100 лет человечество заполучило таких ученых , как Джон фон Нейман и Герберт Саймон, которые добились революционных достижений в разных областях — информатике, экономике и психологии, пишет в своей статье для Quarts Зэт Рана.
Полиматы видят мир по-другому. Они создают связи, которые в обычном случае игнорируются, и в итоге получают преимущество уникальной перспективы. В мире, где все чаще доминируют машины, этот подход станет все более ценным
Никто ни в коем случае не умаляет работу специалистов, которые способствовали прогрессу человечества. Возможно, эти специалисты были более известны, благодаря своим открытиям и вкладам в развитие. В конце концов, даже для глубокого понимания конкретной отрасли, не говоря уже о прогрессивных открытиях, требуется много времени и труда.
Но, если посмотреть на результаты трудов Аристотеля, Галилея и да Винчи, приходишь к мысли: возможно, даже их открытия в определенных областях науки не были бы сделаны, смотри они на проблему под другим, более узким углом. Полиматы видят мир по-другому. Они создают связи, которые в обычном случае игнорируются, и в итоге получают преимущество уникальной перспективы. В мире, где все чаще доминируют машины, этот подход станет все более ценным.
Читайте по теме:
Заговори, чтобы я тебя увидел. 12 цитат Сократа, которые актуальны тысячи лет
ИЗБЫТОЧНОСТЬ РЕАЛЬНОСТИ
Одна из причин, по который Аристотель создал так много направлений в философии и добился невероятных результатов на ранних стадиях науки, состояла в том, что эти области на тот момент только начинали развиваться. Кроме того, они были ветвями одного и того же дерева, а Аристотель имел достаточное понимание содержимого ствола этого дерева, чтобы затем разрезать его на разные части и внести свой вклад в науку. Несмотря на это, вопросы, которые он поставил, и ответы, которые он предоставил, все еще вызывают горячие споры и обсуждения, а сам грек до сих пор остается влиятельной фигурой в философии. Он не просто срывал низковисящие плоды, но и шел вперед на огромной скорости, прокладывая новый путь.
В данном случае выводы выходят за философские рамки. Мы сами квалифицируем реальность, переходя от общего восприятия, вызванного чувствами, до разделения некоторых сфер на разные специализации. Ствол дерева — это реальность, а ветви — разные дисциплины, которые затем становятся их собственными стволами знаний с собственными ветвями.
Это отлично понимают политологи, которые изучают разные направления. При этом, многие из этих ответвлений имеют одну основу, поняв которую, вы упрощаете себе задачу: единственное что остается сделать, применить уже известные и фундаментальные знания в другом направлении, а не поверхностно следовать узкой специализации.
Читайте по теме
Какие дети вырастают в миллионеров: результат 40-летнего исследования
Существует еще более простой пример: если я, как писатель, хочу, чтобы мой труд был прочитан, мне нужно знать основы маркетинга. Мне повезло: я уделял много внимания самообразованию, когда был молодым, но все же я не читал учебников по маркетингу. Я и сейчас не делаю этого, пытаясь разобраться в тонкостях этого направления. Почему? Потому что я всегда глубоко увлекался психологией, и для меня маркетинг — это та же психология, но в другом контексте. Психология – это ствол, о котором я много знаю, и я уже вижу шаблоны, которые большинство воспринимает в качестве маркетинговой стратегии.
Реальность многогранна, и когда вы изучаете различные направления, это становится все понятнее. Чем больше вы знаете, тем чаще вы можете использовать полученные навыки.
Реальность многогранна, и когда вы изучаете различные направления, это становится все понятнее. Чем больше вы знаете, тем чаще вы можете использовать полученные навыки.
БОЛЕЕ ВЫСОКИЙ УРОВЕНЬ ОБУЧЕНИЯ
Огромная разница в подходах между полиматом и специалистом заключается в том, что специалист выбирает «пятно», в которое затем углубляется, тогда как полимат находится на дороге, которая постоянно расширяется. Впрочем, эти подходы не являются взаимоисключающими. Идеальная комбинация для меня: человек, который опирается на понимание основ многих дисциплин, с фундаментальными знаниями одного или двух направлений, на которых он специализируется.
Огромная разница в подходах между полиматом и специалистом заключается в том, что специалист выбирает «пятно», в которое затем углубляется, тогда как полимат находится на дороге, которая постоянно расширяется
С другой стороны, если мы отдельно рассмотрим полимата и специалиста, то поймем, что у первого есть преимущество в обучении.
Обучение само по себе является навыком, но если вы применяете эту способность в разных направлениях, то можете стать более образованным специалистом, чем тот, кто двигается в одном направлении. Если вы учитесь, постоянно бросая вызов себе и пытаясь понять основы разных наук, то это позволяет вам стать специалистом в какой-то выбранной области гораздо быстрее. Это очень ценное преимущество. И этим объясняются примеры выдающихся личностей, которые внесли свой вклад в развитие человечества в определенных сферах хотя, казалось бы, были сосредоточены на более широкой деятельности.
Читайте по теме
Взгляд в будущее: на Женевском автосалоне представили лучшие электрокары и «гибриды»
В современном мире, где узконаправленные системы искусственного интеллекта постепенно берут на себя большинство рутинных специализированных работ, не сложно представить, что обучение конкретным дисциплинам просто разделит людей на тех, кто может предложить что-то новое, и на остальных.
В современном мире обучение конкретным дисциплинам разделит людей на тех, кто может предложить что-то новое, и на остальных
Вполне вероятно, что нынешние различия между дисциплинами постепенно исчезнут, спровоцировав появление новых. Не исключено, что многие из них будут проходить между областями, которые в наше время не охвачены специализацией.
Традиционная идея о карьере в единственной отрасли никогда не выглядела необоснованной. Однако, в будущем все будет по-другому. Каждый, скорее всего, будет строить несколько карьер в разных направлениях, которые будут значительно отличаться. Даже если этого не произойдет, потребуется все больше и больше проектной работы, где будут необходимы такие навыки. В таком мире способность полиматов к обучению может стать выгодным отличием.
ВЫВОД
В любой исторический период большинство наших знаний не находятся в умах отдельных индивидуумов. Скорее, эти знания – в различных мировых культурах. Большая часть современной культуры — это интернет. Его появление сделало знания не только доступным и демократичным, но и существенно повысило количество полиматов. Мы можем наблюдать, как все больше и больше людей отлично «играют» на пересечении разных дисциплин.
Хотя специализация по-прежнему будет важна, границы между многими аспектами реальности станут более размытыми, и те, кто сможет безболезненно принять такое развитие событий, будут иметь успех.
То, что делает мир по-настоящему интересным – это взаимодействие между объектами, а не самими объекты
Этот вывод может показаться странным многим людям, но на самом деле он дает наиболее четкое представление о происходящем. Мы просто обязаны начать думать иначе.
«Изучайте науку об искусстве. Изучите искусство науки. Развивайте свои чувства — особенно научитесь видеть. Поймите, что все связано со всем остальным», — говорил Леонардо да Винчи. То, что делает мир по-настоящему интересным – это взаимодействие между объектами, а не самими объекты. Если мы не воспринимаем эти взаимодействия, создавая границы, мы усложняем понимание происходящего. В нашем быстро развивающемся мире те, кто сможет понять это, будут иметь преимущество.
Образование
О чем мечтают старшеклассники из детских домов: в киевском метро откроется уникальная выставка
Уже 16 марта в 11:00 на станции метро «Золотые ворота» откроется фотовыставка «Я хочу бути» . Каждый желающий сможет познакомиться с фотографиями и историями участников проекта «VIPускники-2018» (старшеклассники из украинских детских домов) . Абсолютно любой может помочь им осуществить свою мечту.
Прошло два месяца со старта нового сезона “VIPускники-2018”, и участники проекта успели посетить интересные тренинги и мастер-классы от известных предпринимателей, экспертов в различных профессиональных сферах, коучей и менторов. Кураторы уделяют много внимания общению с детьми для того, чтобы раскрыть их потенциал и направить на верный путь.
Читайте по теме:
VIPускники 2018: в Украине стартует проект для старшеклассников из интернатов и детских домов
Многие из участников не понимают пока своих желаний и куда им двигаться, т.к. им просто некому было помочь ранее с определением, показать возможности варианты. С помощью проекта выпускники начинают мыслить масштабно. И за время участия во втором сезоне проекта “VIPускники-2018” многие из них уже осознали, что можно достичь гораздо большего. И вот о чем мечтают мальчики из проекта:
Стрелецкий Максим, 19 лет, училище-интернат для детей с инвалидностью, Житомир. Хочет быть инженером-конструктором. Мечтает мотивировать окружающих людей и изменить их жизнь к лучшему.
Войтенко Александр, 15 лет, круглая сирота, детский дом семейного типа «Войтенко». Хочет быть парикмахером. Сначала видел себя водителем. Но за время VIPускники-2018 изменил свое решение. Осознал, что следует выбирать ту профессию, которую будет любить по-настоящему.
Чужма Максим, 15 лет, детский дом семейного типа “Гончарук ”, сирота. Максим очень внимательный и скромный парень. Любит решать логические задачи и футбол. Хочет стать графическим дизайнером.
Лебедев Сергей , 14 лет, детский дом семейного типа “Фаин”, сирота. Сергей любит снимать видео-ролики и подумывает стать ютуб-блогером. Но в будущем хотел бы быть инженером-электриком.
Большинство людей не понимают истинную суть проблемы, связанную с выпускниками детских домов и интернатов. Подопечные сталкиваются со множеством проблем, таких как: неуверенность в себе, потребительское отношение к окружающим, страх и сложное взаимодействие с социумом. Почти все из них являются заложниками государственной опеки и не знаю, что такое настоящая семья.
Новости проекта: https://www.facebook.com/VIPusknyky/
Образование
Прощание с неповторимым: 20 удивительных фактов о Стивене Хокинге
В среду, 14 марта, на 77-м году жизни скончался знаменитый британский физик, автор нескольких важных открытий, один из самых известных современных ученых и популяризаторов науки Стивен Хокинг. Человек, справившийся со страшной болезнью, отец троих детей, великий экспериментатор и теоретик, написавший несколько десятков книг – PROMAN собрал интересные факты о выдающемся ученом.
Будущий ученый плохо учился в школе, получая в основном средние оценки. Однако, он настолько хотел поступить в Оксфорд, оплачивать учебу в котором у его родителей не было возможностей, что сдал вступительный экзамен с невероятно высоким результатом, заработав таким образом стипендию.
Учась в Окфсорде, Стивен входил в университетскую команду по гребле. Правда, сам за весла не садился, занимая роль рулевого, контролировавшего направление и темп.
Страшную болезнь — боковой амиотрофический склероз, который врачи диагностировали у него в 1963 году. Причем, по их прогнозам, ученый должен был прожить не более 2-3 лет. В 1985 году Хокинг перенес воспаление легких, после чего утратил способность говорить. Друзья подарили ему синтезатор речи, который был установлен в его коляске.
«Я стараюсь вести как можно более обычную жизнь, а не думать о своем состоянии или сожалеть о том, что мешает мне что-то делать, — говорил ученый. — Мне повезло, что моя болезнь прогрессировала медленнее, чем обычно, но это свидетельствует о том, что никогда не нужно терять надежду».
Со своей будущей супругой – Джейн – Стивен познакомился через общих друзей на одной из вечеринок в 1962-м году. Несмотря на страшный диагноз ученого, девушка не бросила Хокинга, более того, в 1965-м Стивен и Джейн сыграли свадьбу. В 1995-м году супруги развелись, а через некоторое время Хокинг женился на своей сиделке – Элейн Мейсон, но их брак распался в 2006-м году.
У Хокинга осталось трое детей – Люси, Роберт и Тим. «Мы глубоко скорбим о смерти отца. Он был великим ученым и необыкновенным человеком, чья работа и наследие будут жить в течение многих лет. Его мужество и настойчивость вместе с его неповторимым чувством юмора вдохновляли людей по всему миру. Мы будем всегда скучать по нему», — с таким заявлением выступили дети Стивена после его смерти.
Состояние Хокинга на данный момент оценивается в несколько десятков миллионов долларов. При этом, все свои деньги ученый заработал, занимаясь исключительно наукой.
Читайте по теме
9 самых умных мужчин в истории человечества
Один из самых забавных фактов биографии ученого – проигрыш им пари на «свою тему». Хокинг поспорил с американским физиком-теоретиком Джоном Прескиллом, заявив, что «черные дыры» излучают энергию, которая потом в них и теряется. Свою неправоту Стивен признал через много лет.
Несмотря на страшный недуг, Хокинг на себе испробовал невесомость, приняв участие в полете на специальном самолете, моделирующем это состояние, в апреле 2007 года.
Ученый был известной медиа-персоной. Кроме участия в различных ТВ-шоу и документальных проектах, он также появлялся в нескольких эпизодах сериалов «Симпсоны», «Звездный путь» и «Теория Большого взрыва». А еще не раз снимался в рекламе.
Хокинг возглавлял проект, направленный на поиск жизни на других планетах. Ученые под руководством Стивена сканировали миллионы планеты, пытаясь найти там признаки существования жизни. Сам же Хокинг предупреждал, что «если жизнь на других планетах будет найдена, мы должны опасаться ответа».
О жизни Хокинга был снят художественный фильм, вышедший на экраны в 2014-м году – «Теория всего». Британский актер Эдди Редмэйн, сыгравший роль ученого, получил «Оскар».
В 2016-м году Хокинг сделал предположение, что цивилизации на Земле осталось существовать около 1000 лет. По его словам, единственный вариант спасения – найти другую планету, на которой можно будет жить.
Ученый, как и многие другие его коллеги, опасался создания искусственного интеллекта. По его словам, это может усугубить проблемы, связанные с потерей традиционных рабочих мест. Кроме того, по мнению Хокинга, людям нужно мировое правительство, чтобы остановить рост ИИ. Правда, как признавался сам Стивен, такой шаг может привести к тирании.
Несмотря на все свои заслуги и открытия, а также множество различных наград разных стран и организаций, больше десятка различных ученых степеней, Хокинг так и не получил Нобелевскую премию.
Зато он больше тридцати лет был Лукасовским профессором Кембриджского университета, получив именную профессорскую должность (в числе его дальних предшественников, к примеру, Исаак Ньютон).
Исследования Хокинга не очень приветствовала церковь. Так, в 1981-м, когда ученый встречался с Папой, последний высказал ему свое неодобрение подходу Стивена к зарождению Вселенной. Как рассказывал Хокинг, Папа не возражал против его исследования, однако советовал не слишком сильно вдаваться в Большой взрыв, потому что это «момент творения», а потому дело божие.
Самой большой загадкой в мире Хокинг считал женщин. «Они всегда остаются загадкой даже для меня, хотя я имею докторскую степень в физике», — говорил ученый.
За свою жизнь Хокинг написал несколько десятков книг, но в череду научных изданий «затесались» и несколько детских. В 2007 году Стивен и его дочь Люси вместе написали «Секретный ключ Джорджа ко Вселенной». Вторая часть книги вышла в 2009 году под названием «Космическая охота Джорджа за сокровищами».
Стивен Хокинг был сторонником эвтаназии – добровольного ухода из жизни после принятия решения смертельно больным пациентом.
Хокинг был атеистом, и даже выступал против преподавания в школе теории, которая говорила об искусственном появлении Вселенной.
-
Woman3 месяца назад
Психолог рассказал, с какими женами мужчины добиваются успеха, а с какими деградируют
-
Наука2 месяца назад
Теория невероятностей: украинка открыла научный способ просчитать свои взлеты и падения
-
Woman2 месяца назад
Украинская художница заработала тысячи долларов, создавая уникальные энергетические картины
-
Здоровье3 месяца назад
Как начать таять на глазах: названы 6 лучших способов ускорить метаболизм
-
Здоровье3 месяца назад
Эксперты из США рассказали, когда мобильные телефоны вызывают опухоли
-
Лайфстайл3 месяца назад
Гуру астрологии Оскар Хофман о будущем Украины, особенностях Трампа и превратностях судьбы
-
Здоровье4 месяца назад
Известный нейробиолог рассказал в Киеве, как силой мысли можно остановить рак и старение
-
Здоровье4 месяца назад
Украинский профессор Университета Лестера: бессмертие станет возможным уже через 20 лет